מאמרים וכתבות

האפשרויות השונות של שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות הפך בשנים האחרונות לאחד הכלים הבולטים בארגז הכלים של כל משרד פרסום המקדם את לקוחותיו גם באינטרנט. כמו כל כלי, ישנם מקרים בהם כדאי במיוחד להשתמש בו והשיווק באמצעות רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יו טיוב או לינקדין עשוי להניב לקוחות רבים, וישנם מקרים בהם אין טעם להשקיע משאבים רבים מדי באפיקים אלה. המפתח הוא ראשית כל לאפיין במדויק את הצרכים של העסק ולבחור בהתאם את הפעילויות השיווקיות האפקטיביות ביותר עבורו, וכמובן שאם שיווק ברשת חברתית זו או אחרת נמצא מתאים – לבצע זאת בצורה מקצועית ומדויקת.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

שלב ראשוןמה משווקים ומיהו קהל היעד הפוטנציאלי?

כל קמפיין שיווק באינטרנט חייב להתחיל באפיון מדויק ומקצועי של מטרותיו, ובפרט תשובות לשתי השאלות המהותיות ביותר: מה משווקים ולמי משווקים?

ה"מה" יכול להיות מוצר ספציפי (ובפרט מוצר במבצע או מוצר חדש) או כל מוצרי החברה גם יחד, שירות שאותה העסק מעוניין להשיק, שמו הטוב של הארגון או העסק (במסגרת תהליך מיתוג חברה), סניף חדש לרשת שנמצאת במגמת התרחבות וישנן כמובן עוד אפשרויות.

בהתאם ל"מה", נגזר גם ה"מי", ומאופיין קהל היעד של הקמפיין, ואז ניתן לדעת כמה משאבים, ואילו, כדאי להקדיש לטובת שיווק ברשתות חברתיות.

לא רק פייסבוק                                 

פייסבוק היא אמנם הרשת החברתית בה"א הידיעה, אבל קמפיין שכולל בתוכו SMM (ראשי התיבות של Social Media Marketing) לא מגביל את עצמו אך ורק לאימפריה שהקים מארק צוקרברג, אלא עשוי, בהתאם למטרות השיווק, להתרחש גם בטוויטר, באינסטגרם, בלינקדין, ביו טיוב ובאפיקים אינטרנטיים נוספים.

פייסבוק:

שיווק בפייסבוק מתבצע בעיקר דרך דפי עסק, שבהם ניתן לנהל אינטראקציות שונות עם לקוחות קיימים ועם לקוחות פוטנציאליים. המפתח לשיווק ברשת חברתית זו הוא מתן ערך מוסף אמיתי לחברים בדף (בין אם באמצעות מידע שישפר את חייהם, בין אם באמצעות מבצעים אטרקטיביים ובין אם באמצעות תכנים מעניינים וכיפיים) ובתדירות גבוהה (דף עסק שמעלה סטטוס פעם בחודש לא יצליח להגיע לתודעת לקוחותיו). בנוסף רצוי מאוד להקפיד על נגישות מלאה לגולשים ולהשיב על שאלותיהם, בקשותיהם וכו' (והמהדרים אף יעודדו את הגולשים להפגין מעורבות פעילה בדף, באמצעות שאלות, חידונים, אתגרים ועוד).

טוויטר:

היתרון הבולט של טוויטר הוא היכולת לעקוב בקלות אחרי לקוחות קיימים ופוטנציאליים (ובהתאם מיתוג עסקי יכול להסתייע רבות בטוויטר, כשלשם כך יש כמובן צורך להגיב באופן מיידי ואפקטיבי לכל ציוץ המזכיר את המותג). גם הקלות והמהירות בה ניתן להעביר הלאה ציוצים מעניינים יוצרות פוטנציאל ויראלי גבוה, כך שעסק שמשתמש בתבונה בטוויטר יוכל להגיע לקהל נרחב במיוחד בזכות אפקט ה"מפה לאוזן".

אינסטגרם:

אפליקציית שיתוף ועיבוד התמונות הפופולארית משמשת גם כאחד האפיקים של שיווק ברשתות חברתיות.

היתרון הבולט של אינסטגרם הוא העובדה שתמונה שווה אלף מילים, ואם היא טובה ומדויקת – אפילו יותר, כך שעסק שבאמתחתו צילומים מרהיבים של המוצרים או השירותים שהוא מציע יכול למשוך את העין, ובעקבותיה את הלב, של לקוחות רבים רבים. על מנת להגביר את האימפקט של תמונה טובה, חשוב להשתמש באופן מושכל בתגיות.

יוטיוב:

אם תמונה מוצלחת יכולה לחולל פלאים מבחינה שיווקית, הרי שסרטון עשוי היטב כבר יכול לחולל קסם של ממש. חשוב להקפיד כי הסרטון יציע ערך אמיתי לגולשים (טיפים מועילים וכו'), שאיכות הצילום והסאונד שלו יעמדו בסטנדרטים הגבוהים של הגולשים וכי ניתן יהיה להגיע דרכו בקלות אל האתר של העסק או אל העסק עצמו.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

לינקדין:

לינקדין מוכרת בעיקר ככלי מצוין למיתוג אישי, אולם מאחר שבימינו עסקים רבים מזוהים במידה ניכרת עם אנשי מפתח בהם, הרי שמדובר בעוד אחד מהאפיקים המומלצים של שיווק ברשתות חברתיות.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר