מאמרים וכתבות

קידום באינטרנט באמצעות משרד פרסום קריאיטיבי ובעל תוכן ייחודי

עד לפני שנים לא רבות משרדי פרסום הדירו רגליהם מתחום קידום האתרים. הם התמקדו בפיצוח בריפים, גיבוש קריאייטיבים, סגנון סלוגנים, מיתוג עסקים ושאר פעולות שעטפו את אותם משרדים בהילה סקסית ומסעירה נוסח "מד מן". קידום באינטרנט נתפש – במידה מסוימת של צדק יש להודות – כמלאכה טכנית משמימה שחבל לבזבז עליה משאבים ואנרגיות ויצירתיות, וכך התקיימה הפרדה מלאה כמעט לגמרי בין תחום ה-SEO לבין תחום הפרסום.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

אבל כיום משרד פרסום שלא מציע את השירות הבסיסי של קידום האתר של הלקוח באינטרנט ייתפש כמיושן וככזה שבעצם לא מעניק ללקוח את כל השירותים להם הוא זקוק. ביותר ויותר עסקים נתח ההכנסות שהוא תוצר של שיווק אונליין גדל בהתמדה, אתרים בולטים מושכים אליהם לקוחות חדשים מדי יום ובכלל, אתר איכותי הוא מקום מפגש מוצלח בעל תועלת חיובית הן ללקוח והן לבעל העסק כך שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו כשרוצים לפרסם עסקים, חברות, ארגונים, מוצרים ושירותים.

קידום באינטרנט – השינויים הדרמטיים בתחום

קידום אתרים באינטרנט נקרא גם SEO, על שום ראשי התיבות של הביטוי "אופטימיזציה למנועי חיפוש" – אולם ביטוי זה כבר מזמן אינו רלוונטי.

בתחילת הדרך חלק ניכר ממלאכת הקידום התבצע כאמור באמצעים טכניים, ולא מעט אנשי מקצוע בתחום עסקו במציאת דרכים לנצל את החסרונות של מנועי החיפוש כדי שיציבו את האתרים שהם קידמו במקומות גבוהים. כך למשל חזרה על מילות מפתח עשרות ומאות פעמים באותו דף הייתה מהלך לא נדיר במיוחד, לינקים מאתרים שהוקמו אך ורק למטרה זו ובלי שום קשר תוכני אמיתי היו נפוצים גם הם, ועל כן קל להבין מדוע משרדי הפרסום לא עסקו בכך.

גם גוגל לא התלהבה מהקונספט הנ"ל, והוציאה שורת עדכונים לאלגוריתם שלפיו היא מדרגת את אינספור אתרי האינטרנט. בעיקר מדובר בעדכוני פנדה ופינגווין, שהבהירו לכל מי שעוסק בקידום אתרים שהתחכמויות לא יועילו יותר, ושמי שרוצה לראות את האתר שלו (או את זה שהוא מקדם) בצמרת תוצאות החיפוש צריך לדאוג שהוא יהיה ראוי למקום בצמרת. פשוט, לא?

בהתאם, כיום קידום אתרים נעשה באמצעים שמשרדי פרסום מכירים ואוהבים, ובפרט מבוסס על מחשבה אודות קהל היעד העיקרי של האתר, מציאת דרכים אפקטיביות להתחבר אליו, לעניין אותו ולרגש אותו, וכמובן גם יצירת כותרות אטרקטיביות, הוספת תמונות מושכות, ושימוש בשאר האמצעים שמבליטים את העובדה שהתוכן המוצע לגולשים הוא בעל ערך אמיתי.

באופן טבעי קידום האתרים הפך לחלק מפרסום באינטרנט באופן כללי שהרי אם כבר משקיעים בתוכן איכותי ניתן לנצלו גם לצורך יצירת נוכחות בולטת ברשתות חברתיות או ביו-טיוב, וגם לשם חיבור בין שיווק אונליין לשיווק אופליין.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

היתרונות של משרד פרסום מבחינת קידום אתרים

לכאורה עדיין ישנו יתרון לחברות קידום אתרים על פני משרד פרסום בכל הקשור לקידום באינטרנט, שכן הן מתמחות בכך, אבל בפועל המצב הוא הפוך:

ראשית, על מנת לקדם אתר באופן אפקטיבי באמת יש צורך בכלים שאנשי משרד פרסום אמונים עליהם – ובפרט פילוח קהל יעד באופן ממוקד, יצירת עניין וריגוש אותם לקוחות פוטנציאליים.

שנית, גם מי שאינו יועץ שיווק באינטרנט מבין כי כיום אין טעם להפריד את הפרסום ברשת מהפרסום מחוץ לרשת, ומשרדי פרסום מיומנים בשילוב שני האפיקים בצורה המיטבית.

יחד עם זאת חשוב להדגיש כי אמנם כל משרדי הפרסום נהנים משני היתרונות החשובים הנ"ל, אולם על מנת שאכן יהיה כדאי לבצע קידום אתרים באמצעותם חשוב כי הם יתאפיינו גם בידע נרחב בכל הקשור לאינטרנט ובפרט לאופן שבו גוגל מדרגת דפי אינטרנט.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר