מאמרים וכתבות

קידום אתרים SEO

קידום אתרים באינטרנט הוא אחד המרכיבים הבסיסיים והחשובים ביותר של שיווק ברשת. המטרה פשוטה: למשוך גולשים רבים ככל האפשר לאתר של העסק שלכם. הדרך העיקרית היא לדאוג שהאתר יהיה אחד הראשונים בהם נתקלים גולשים שמבצעים חיפושים רלוונטיים לתחום הפעילות של העסק (בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר).

ואיך תבטיחו מיקום גבוה לאתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, בינג, יאהו וכו'? כאן נכנס לתמונה הצוות המקצועי של Exactive Marketing. אתם רק צריכים טיפת סבלנות, ולהיות מוכנים למבול הטלפונים/ מיילים/ לקוחות שמגיעים לעסק שלכם.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מה זה SEO קידום אתרים בעצם?

שימוש בSEO כדי לקדם אתרSEO הוא ראשי תיבות של המונח Search Engine Optimization – כלומר, אופטימיזציה של האתר על מנת שמנועי החיפוש "יאהבו" אותו, כלומר יעניקו לו ציון גבוה שיבוא לידי ביטוי בכך שאותו אתר ימוקם גבוה בתוצאות חיפושים הנוגעים לתחום שבו הוא עוסק. בעברית נהוג לתרגם מושג זה (SEO) ל"קידום אתרים אורגני".

באופן עקרוני הפרמטרים על פיהם מדרגים מנועי החיפוש את האתרים חסויים, על מנת שמקדמי אתרים לא יתחכמו ויבצעו מניפולציות על מנת לטפס לפסגה. יחד עם זאת ישנו קונצנזוס כי הציון, קרוב לוודאי, מושפע בין השאר מגורמים כמו ותק האתר, פרק הזמן שהגולשים המגיעים אליו שוהים בו, הפידבקים שהוא זוכה להם ברשתות חברתיות (לייקים, שיתופים, תגובות), מספר הלינקים החיצוניים המפנים אליו (ובפרט כאלה איכותיים) ורמת העדכניות של האתר.

חשוב לדעת: מנועי החיפוש מסתייגים מאתרים שנבנו במיוחד עבורם, ומנסים לחוות את אינספור האתרים שנבנים כל העת באינטרנט דרך עיני הגולשים. אחת הדרכים שלהם לעשות זאת היא לשנות בתדירות גבוהה למדי את האלגוריתמים שמשמשים אותם בבואם לדרג את האתרים, כך שקידום אתרים בגוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר) חייב להתבצע קודם כל מתוך מחשבה על טובת הגולשים ועל הענקת חווית גלישה מלהיבה במיוחד – כפי שאנחנו באקזקטיב מיטיבים לעשות.

הפנדה שטלטלה את עולם קידום האתרים

אחת הדוגמאות הבולטות לשינוי האלגוריתם של גוגל שקובע את דירוג האתרים הוא עדכון פנדה משנת 2011 (שנקרא, אגב, לא על שם הדוב החביב אלא על שמו של אחד ממהנדסי החברה).

לפני שהעדכון נכנס לתוקף, העניקה גוגל משקל משמעותי במיוחד לכמות הלינקים המצביעים לאתר. היה זה לארי פייג', אחד ממייסדי החברה, שהאמין כי אחד מיסודות האינטרנט הוא דמוקרטיה, וכי כל לינק הוא כמו הצבעה בבחירות דמוקרטיות (אם כי בניגוד אליהן לא כל הקולות זהים אלא יש שווים יותר ושווים פחות). תפישת העולם של פייג' הייתה נכונה, אולם למרבה הצער מקדמי אתרים רבים ניצלו זאת לרעה וביצעו קידום אתרים אורגני המבוסס רובו ככולו על לינקים מלאכותיים (מאתרים שכל מטרתם הייתה להוציא לינקים, בתשלום כמובן, אל כל אתר שחפץ בכך בלי קשר לתוכן שלו). לכאורה הם נחלו הצלחה, שכן האתרים שקודמו על ידם אכן הגיעו לפסגה, אבל בעלי האתרים לא יצאו נשכרים שכן הגולשים שהגיעו לאתרים שלהם מיהרו לצאת מהם (עקב היעדר תוכן איכותי, שכן כל המשאבים הושקעו בלינקים המזויפים) וכמובן שגם הגולשים חשו מרומים.

על מנת לתקן את העיוות, הכריזה גוגל בשנת 2011 על עדכון פנדה, שהפחית את משקל הלינקים בדירוג האתרים ובכך חולל למעשה מהפכה בתחום ה- SEO – תוך שהוא מעביר את הכוח לגולשים ומחייב את בעלי האתרים ומקדמי האתרים להשקיע בעיצוב חווית משתמש איכותית במיוחד.

עיצוב חווית משתמש

הבטחת חווית משתמש איכותית, שכאמור הפכה לאחד המרכיבים הקריטיים בקידום אתרים אורגני, היא עולם ומלואו, ודורשת מקצועיות רבה וניסיון מגוון – בדיוק מה שמאפיין את אנשי Exactive Marketing שגם מקפידים להתעדכן באופן שוטף בכל חידוש הנוגע לקידום אתרים באינטרנט.

הבטחת חוויה מוצלחת לגולשים מספקת רווח כפול ומכופל: ראשית, מבחינת ה- SEO, שכן אתרים שגולשים אוהבים ידורגו גבוה בתוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל, ושנית, הגולשים שמגיעים לאתר יישארו בו זמן רב והסיכוי כי יהפכו ללקוחות גבוה במיוחד.

חווית הגלישה מתחילה קודם כל בזמן הטעינה של האתר: ככל שזה קצר יותר, כך הגולשים – שהתרגלו לקבל הכל במהירות ומצפים לראות את האתר מייד ברגע שלחצו על ה- ENTER – שבעי רצון יותר ובעקבותיהם גם מנועי החיפוש, ואכן הפחתת זמן הטעינה למינימום האפשרי הוא אחד הכלים החשובים עבור קידום אתרים בגוגל.

מרכיב חשוב אחר בחוויית הגלישה, שכאמור בלעדיה אין קידום אתרים אורגני בימינו, הוא תוכן מעניין ובעיקר כזה המוגש באריזה מפתה, מאורגן בצורה נוחה ומספק ערך מוסף לגולשים.

האתרים שאנחנו ב- Exactive Marketing יוצרים מכילים תוכן עשיר, עדכני ואמין לחלוטין, ובנוסף בנויים כך שהגישה אל כל דף ודף נוחה ואינטואיטיבית להפליא. הדיוק הרב שמאפיין את העבודה שלנו מבטיח יצירת אתרים גדושים כל טוב אך לא מתישים, וכן כאלה שלגולשים קל להתמצא בהם ולהגיע בדיוק למידע שהם מחפשים. בנוסף, הצוות המיומן של אקזקטיב מבטיח שהזרימה בין הדפים השונים באתר תהיה טבעית ומתבקשת, ובזכות הערך המוסף שהגולשים מקבלים הם אכן מבלים באתרים שלנו זמן רב – בדיוק מה שצריך כדי ליהנות מקידום אתרים באינטרנט אפקטיבי במיוחד שכל הצדדים יוצאים ממנו נשכרים.

זנב ארוך – זה כדאי?

המונח "זנב ארוך" מתייחס לשאילתות הכוללות מספר רב של מילים, לרוב 4 ומעלה. מחקרים עדכניים של אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים באינטרנט גילו כי יותר ויותר חיפושים הם בעלי זנב ארוך, כך שכל מי שמטרתו היא קידום אתרים בגוגל חייב לתת על כך את הדעת.

בפרט כדאי לקחת בחשבון שחיפושי זנב ארוך, במקרים רבים, הם כאלה שמטרתם רכישת מוצר או שירות, כך שגם אם הם מושכים פחות גולשים הם עשויים להניב יותר לקוחות – והרי זו המטרה של קידום אתרים באינטרנט בסופו של דבר.

מצד שני, מגמה בולטת אחרת היא גלישה באמצעות מכשירים סלולאריים ולא דרך מחשבים נייחים, ובסמארטפונים, לפחות לעת עתה, חיפושי זנב ארוך פחות נפוצים, כך שלשאלה האם כדאי להשקיע משאבים בקידום אתרים בגוגל עבור ביטויי זנב ארוך אין תשובה חד משמעית.

ככלל, אנחנו ב- Exactive Marketing מבינים שאין תשובות חד משמעיות בכל הקשור לקידום אתרים אורגני, ומה שעובד נהדר לאתר אחד עלול לא לקדם כלל וכלל את רעהו. ה"סוד" שלנו הוא התאמה מדויקת של כלים אפקטיביים לכל אתר ספציפי ולתחום בו הוא פועל.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

להיות בפסגה – ולמעלה מכך

חשוב להדגיש כי קידום אתרים איכותי לא מסתפק בהעלאת האתר אל פסגת תוצאות חיפוש רלוונטיות בגוגל או במנועי חיפוש אחרים. אמנם זהו אחד המרכיבים העיקריים של SEO, אבל לא היחידי: מרכיב חשוב אחר של קידום אתרים באינטרנט הוא שיתופי פעולה היוצרים מצב של Win-Win ומביאים אל שני הצדדים תנועה ערה של גולשים שהסיכוי כי יהפכו ללקוחות גבוהים.

מרכיב חשוב נוסף בעבודה שלנו באקזקטיב בבואנו לקדם אתרים הוא שיפור ניכר של יחס ה- CTR, כלומר אחוז הגולשים שמקליקים על האתר מבין כל אלה שנחשפו אליו בתוצאות החיפוש (שכן אמנם העין נמשכת כלפי מעלה, אל האתרים שמדורגים ראשונים, אולם גם ל- CTR משקל נכבד בכמות הגולשים שמגיעים לאתר).

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר