מאמרים וכתבות

חברת מיתוג

בעולם שבו למותגים יש כוח עצום, אך טבעי הוא שיוקדשו משאבים רבים למיתוג, הן אישי והן עסקי, ואין פלא שפועלות חברות מיתוג כה רבות.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

למה צריך חברת מיתוג?

שירותי חברת מיתוג עבור רשת ארומה

שירותי חברת מיתוג עבור רשת ארומה

כמעט בכל תחום ישנו שפע מסחרר של מוצרים. הצרכנים אמנם נהנים מאפשרויות בחירה רבות, ובאופן טבעי התחרות העזה על ליבם ועל כיסם מביאה לכך שהמוצרים יהיו איכותיים יותר ובמקרים מסוימים גם יקרים פחות, אולם השפע עלול גם לבלבל, לגרום להתלבטויות קשות ובעיקר חרטה על בחירה במוצר א' ולא במוצר ב' – ועל כן כולנו נוטים למתג עסקים (וגם בני אדם) ולקטלג אותם כך שהבחירה תהיה קלה יותר. לדוגמה, אם מישהו מספר על אינסטלטור שעשה אצלו עבודה מצוינת במחיר הוגן ותוך עמידה בזמנים, אותו אינסטלטור מייד ימותג כאמין וקהל הלקוחות שלו יתרחב.

אבל כמובן שלקוחות מרוצים אינם מספיקים בעולם העסקי התחרותי של ימינו, ועל כן כל עסק שרוצה למתג את עצמו (וכאמור, כל עסק חייב למתג את עצמו) צריך לפנות לחברת מיתוג. גם אנשי מקצוע רבים, שמבינים כי גם הם בעצם סוג של עסק ועל כן כדאי להם למתג את עצמם על מנת להגיע למטרות שהציבו לעצמם, פונים לחברת מיתוג – ונהנים מפירות עבודתה.

האם עסק או אדם יכולים למתג עצמם בלי עזרה חיצונית?

כן.

או ליתר דיוק, "כן, אבל".

אדם הרוצה למתג עצמו – וכאמור מיתוג אישי הוא קונספט שהופך יותר ויותר נפוץ בשנים האחרונות לנוכח התועלת העצומה שתהליך זה מספק לאנשי עסקים, רופאים מומחים, עורכי דין, פוליטיקאים ועוד – יכול לנקוט בשורה ארוכה של צעדים, שיעזרו לו ליצור לעצמו את המיתוג הרצוי. יחד עם זאת כדאי לזכור שזמן הוא משאב יקר ערך בימינו, ושבסופו של דבר לאנשי עסקים כדאי להקדיש את שעות העבודה לפעילות בתחום בו הם מתמחים ומצטיינים ואת המיתוג להפקיד בידי חברת מיתוג המתמחה בכך.

באופן דומה גם עסק יכול לפעול בדרכים שונות כדי להתמתג כהלכה, ובמיוחד אם יש לו אגף שיווק או מחלקת שיווק איכותיים ומנוסים, אולם חברות מיתוג יבצעו את העבודה טוב יותר, בעיקר בזכות הניסיון הספציפי והמיומנות שכבר התפתחה אצלן.

איך מתבצעת העבודה של חברת מיתוג?

פתרונות מיתוג עבור ארומה

פתרונות מיתוג עבור ארומה

חברה המתמחה במיתוג נשענת בראש ובראשונה על מחקר מעמיק ועל תכנון קפדני.

ה"סוד" של מיתוג איכותי – כל מיתוג, בין אם של אדם פרטי ובין אם מיתוג חברות – הוא זיהוי מדויק של נקודת ההשקה בין העסק או המוצר לבין קהל היעד (כשלצורך העניין גם איש עסקים למשל הוא סוג של עסק בפני עצמו, וגם פוליטיקאי כמובן רוצה וחייב להצטייר בעיני הציבור באופן שיחמיא לו).

על מנת ליצור את החיבור הנ"ל, מבצעת חברת מיתוג מחקר מעמיק לגבי השוק בו פועל העסק או האדם, ובמסגרת המחקר מאפיינת את הצרכים הקיימים בשוק, את התחומים המדויקים בהם כדאי לפעול, את הרגשות והתחושות שהעסק מסוגל לעורר ושכדאי לו לעשות זאת ואת היתרונות של העסק אותם רצוי להבליט.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מבחינה זו משרד פרסום המתמחה במיתוג נהנה מיתרון משמעותי, שכן הוא מיומן במחקרי שוק, באפיון עסקים ובזיהוי צרכי הלקוחות, כמו גם ביצירת אינטראקציות רצויות עם קהלי יעד שונים.

על סמך המחקר מבוצע המיתוג בפועל, וזאת באמצעות כלים שונים – יצירת לוגו עבור חברה, עיצוב אתר אינטרנט בהתאם לשפה ויזואלית רצויה, פתיחת בלוג, פעילויות שונות ברשתות חברתיות ועוד. בנוסף כולל תהליך מיתוג גם צעדים נוספים, דוגמת דחיקת אזכורים שליליים ופעולות אחרות.

אבל רגע, מה זה בכלל מיתוג?

בואו נשחק משחק. מה מעורר בכם המשפט "אנחנו כאן בשבילך" – כלום, נכון? (בעצם, חרדה שאתם הולכים לחכות על הקו של איזה חברה מסחרית לפחות ארבעים דקות עד שיעלה נציג).

ולעומת זאת – מה אתם מרגישים כשאתם רואים את הלוגו של טיקטוק? מה עולה לכם לראש כשאתם שומעים את השם פרארי? ובכן, לכאן בדיוק חברות מיתוג מכוונות.

וזאת העבודה שאנחנו הולכים לבצע ביחד: בניית תעודת הזהות של העסק שלכם, שממנה ייגזרו השם, הלוגו, הסלוגן ובעצם כל פעולה שתבצעו במרחב השיווקי.

בסופו של יום המיתוג שלכם הוא לחיצת היד עם הלקוחות (הפוטנציאליים והקיימים), ההבטחה הזו שאתם הולכים לספק להם את מה שרק אתם יכולים לספק. זה גם הרושם הראשוני, וכולנו יודעים כמה קשה לשנות אותו.

המטרה שלנו היא לייצר רגש חיובי אצל קהל היעד בכל פעם שהוא בא במפגש עם העסק שלכם. אנחנו רוצים לעודד אותו לסמוך על המותג, לגרום לו להסתקרן, להתרגש, לרצות להיות חלק מהעשייה, להבין שהוא ממש צריך את אחד המוצרים או השירותים שאתם מציעים. ויפה שעה אחת קודם.

מדוע מיתוג הוא דבר קריטי עבור עסק?

יש בעולם שלנו המון יזמים מוכשרים עם רעיונות טובים שלא דואגים להתעכב על השלב הראשוני הזה שנקרא מיתוג. הם פשוט יזרמו עם מה שקורה: יתנו לעסק את השם הראשון שיעלה להם, ימצאו מישהו שיעצב להם את הלוגו בפייבר ויצאו לדרך.

במצב כזה יש שתי אפשרויות מן הסתם, כישלון או הצלחה. בשני המקרים העסק יצטרך לחזור לנקודת ההתחלה רק כי "נתקע" עם מיתוג מבלבל, לא מתאים, או אחד כזה שלא משקף את הערכים שלו.

כל חברת מיתוג שמכבדת את עצמה יודעת שאנשים לא תמימים. אנחנו עדיין שופטים ספרים לפי הכריכה שלהם. ככה המוח שלנו עובד. אם הכריכה מדליקה אותנו, נקנה את הספר מבלי לקרוא את התקציר. כנ"ל לגבי המצב ההפוך – אם אנחנו רואים שהכריכה לא מושכת במיוחד, אפילו לא נתעכב עליה.

כל המערך השיווקי של העסק שלנו צריך להיות מושתת על המיתוג – הצבעים שבהם נשתמש באתר, השפה שבה התוכן יהיה כתוב וכו'. אם אנחנו בתור בני אדם לא יודעים מה הזהות שלנו, אנחנו פשוט נסתובב אבודים בעולם. אותו הדבר אצל עסקים!

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר