מאמרים וכתבות

שיווק בסלולר

הם נמצאים מסביבנו בהמוניהם בכל מקום, מלווים אותנו באשר נלך וקשה לדמיין את החיים בלעדיהם: הסמארטפונים, שרק ב- 2009 עלו לארץ, התרבו מאז בקצב מסחרר, ובשנת 2013 – כך על פי סקר רחב היקף במיוחד שעורכת גוגל מדי שנה – ללא פחות מ- 57% מהישראלים היה סמארטפון. בעלי הסמארטפונים משתמשים בהם ללא הפסקה, בעיקר לגלישה ובפרט לשימוש במנועי חיפוש. המסקנה: על כל עסק חפץ חיים להשקיע משאבים בשיווק סלולרי.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

האם הישראלים באמת מרבים לגלוש באמצעות סמארטפונים?

כן – והרבה.

אם בתחילת 2012 עדיין "רק" 35% מהישראלים היו בעליו הגאים של סמארטפון, הרי שברבעון הראשון של 2013 עמד שיעור החדירה של המוצר שחולל מהפכה של ממש בעולם על 57% כאמור.

הנתונים שאספה גוגל, ושפורסמו במסמך רחב יריעה הנקרא Our Mobile Planet, חד משמעיים: 3 מכל 4 בעלי סמארטפונים משתמשים בו מדי יום, 5 מתוך 6 לא יעזו לצאת מהבית בלעדיו, והאצבע מחליקה על המסך בבית, בעבודה, במסעדות, באירועים חברתיים, תוך כדי נסיעות בתחבורה ציבורית, בתורים למקומות שונים כמובן ובכל מקום בעצם.

בפרט משמשים הסמארטפונים לגלישה מוכוונת פעולה באינטרנט, ועל כן החשיבות העצומה של שיווק סלולרי. 64% מבין בעלי הסמארטפונים מבצעים חיפושים (בעיקר בגוגל) מדי יום, 95% (!) מחפשים מידע מקומי (37% עושים זאת לפחות פעם ביום) וקרוב ל- 80% ערכו מחקר לגבי שירות או מוצר בו חשקו באמצעות הסלולרי.

נתון מדהים נוסף, משמעותי במיוחד, הוא ש- 92% גם ביצעו פעולה כלשהי בעקבות החיפוש – טלפנו לבית עסק, המליצו עליו לחברים, הגיעו אליו פיזית או רכשו מוצר/שירות ישירות דרך הסלולרי או מאוחר יותר במחשב הנייח, ולמעלה ממחצית בעלי הסמארטפונים מדווחים על קניות באמצעותו בתדירות של לפחות אחת לחודש. שיווק סלולרי, בהתאם, הופך לנדבך משמעותי יותר ויותר באסטרטגיה הכוללת של קידום העסק, ואנשי Exactive, שהיו בין הראשונים בארץ לצבור ניסיון וידע בתחום זה, מבצעים שיווק יקר ערך זה באופן אופטימלי.

האם שיווק בסלולרי שונה משיווק באינטרנט באופן כללי?

כן – ובמידה רבה.

שיווק באמצעות סמארטפון שונה באופן משמעותי משיווק באינטרנט, ולא רק בגלל גודל המסך. כשאנחנו מחפשים מידע בסלולרי הסבלנות שלנו פוקעת מהר יחסית והאצבע ממהרת לבצע את תנועת הדפדוף הכה מוכרת ולעבור הלאה, ובנוסף במקרים רבים החיפוש הוא בעל אופי מקומי – שתי נקודות ששיווק סלולרי חייב לתת עליהן את הדעת.

מאפיין נוסף של השימוש בסמארטפונים בארץ הוא שהות ממושכת ברשתות חברתיות, ובראשן כמובן פייסבוק, וגם לכך אנחנו ב- Exactive מספקים מענה מדויק ומקיף המבטיח שרכיב זה של שיווק בסלולרי יזכה אף הוא להקצאת משאבים בדיוק במידה הנכונה.

הבדל נוסף בין גלישה במחשב נייח לבין גלישה בטלפון סלולרי הוא היחס למודעות: אם במחשב נייח הגולשים מעניקים למודעות יחס של "כבדהו וחשדהו", ובמקרים רבים אף מתעלמים מהן, הרי שמחקרים עדכניים מוכיחים כי בנייד המודעות זוכות לתשומת לב רבה, וכמובן שגם לכך יש להקדיש תשומת לב בעת תכנון שיווק סלולרי.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הפוטנציאל עצום – אבל גם הצורך במצוינות בשיווק

שיווק בסלולר לעסקים גדולים וקטניםבעלי עסקים רבים עדיין לא גילו את הפוטנציאל העצום הטמון באתר סלולרי כמגנט ללקוחות, כולל, מן הסתם, חלק ניכר מהמתחרים שלכם. זה הזמן להקדים אותם באמצעות שיווק סלולרי מתוכנן היטב ומבוצע בקפידה – ולהגיע לעוד ועוד לקוחות פוטנציאליים.

יחד עם זאת חשוב להדגיש ששיווק סלולרי שהוא פחות ממצוין לא יצליח למצות את הפוטנציאל: בשל ממדי המסכים, מי שמגיע למשל למקום ה- 4 בתוצאות החיפוש בגוגל נראה על ידי חלק קטן מאוד מהגולשים ועל כן ישנה חשיבות עצומה לבחירה בחברה מנוסה בתחום דוגמת Exactive.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר