מאמרים וכתבות

שיווק ופרסום באינטרנט - המגמות הבולטות

כולם כבר יודעים עד כמה שיווק ופרסום באינטרנט הוא האופציה המשתלמת ביותר בימינו, ולראיה גם ב-2014 ירדו היקפי ההשקעה בפרסום בטלוויזיה ובעיתונות במידה משמעותית, בעוד שסך ההשקעות בפרסום באינטרנט זינק בלא פחות מ-24%, הסתכם בלמעלה מ-800 מיליון ש"ח ובסך הכל עמד הנתח של הדיגיטל מתוך כלל עוגת הפרסום על 22% (לשם השוואה, ב-2005 עמד חלקו של האינטרנט היה 5% בלבד).

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

אבל שיווק באינטרנט הוא כמובן עולם ומלואו, ומי שרוצה ליהנות מהקמפיינים האפקטיביים ביותר האפשריים חייב להיות מודע למגמות העדכניות בתחום זה, ואחת הבולטות שבהן בימינו היא פרסום בוידיאו.

הפרסום בטלוויזיה בצניחה, השיווק דרך וידיאו באינטרנט בעלייה

הוכחה אחת מני רבות למגמה הנ"ל ניתן למצוא במחקר שערכה חברת "יפעת בקרת פרסום",  ובו השוותה את היקף ההשקעה בפרסום בטלוויזיה בעונת החגים (זו המשתרעת מסוף החופש הגדול דרך ראש השנה ועד סוכות) של 2015 לעומת זו של 2014, ובאופן דומה את היקפי ההשקעה בפרסום בווידיאו באינטרנט בשתי עונות אלה. עפ"י הנתונים היקף ההשקעה בפרסום בטלוויזיה צנח בכ-6% ואילו היקף ההשקעה בווידיאו באינטרנט עלה בקרוב ל-40% (!).

אמנם כשבוחנים את הנתונים המספריים עדיין סכום גבוה יותר מושקע בטלוויזיה, אולם אין ספק שהמעבר לווידיאו באינטרנט היא מגמה שעוד תתעצם ושלכל מי שעוסק בשיווק ופרסום באינטרנט כדאי לקחת בחשבון.

עוד דוגמה למגמה הנ"ל היא עסקה שהושלמה בתחילת 2016 ובמסגרתה רכשה חברת סומוטו את חברת טרסר, אשר מאפשרת לפרסם בווידיאו באינטרנט באופן יעיל במיוחד, ושב-2015 החלה ליהנות מהכנסות של ממש בזכות הגידול בפעילות בתחום זה.

שיווק ופרסום באינטרנט

איפה אפשר לפרסם בווידיאו באינטרנט?

את הסרטונים השונים המשמשים למטרת שיווק ופרסום באינטרנט ניתן להעלות במספר מקומות עיקריים:

* יוטיוב – אחד האתרים היותר נצפים בארץ וכך למשוך אליכם לקוחות פוטנציאליים דרכו ובפרט גולשים שכלל לא היו מגיעים לעסק שלכם בדרך אחרת.

* דף עסקי בפייסבוק – גם ברשת החברתית ישנה מגמה של העדפת תכנים ויזואליים, וסרטון מופק היטב שמעביר את המסרים הרצויים יכול למתג את הדף העסקי שלכם כמוביל בתחומו, להעמיק את הקשר שלכם עם הלקוחות הקיימים וכן למשוך אליכם לקוחות חדשים.

* באתר של העסק – כך שגולשים שמגיעים אליו יוכלו להתרשם ממה שהעסק מציע ומהרמה הגבוהה שלו.

* בפורטלים גדולים או בכאלה הרלוונטיים לתחום הפעילות שלכם – בין אם יצרתם סרטון תדמית ובין אם סרטון פרסומת, תוכלו לפרסם אותו גם בפורטלים הגדולים או באתרים הבולטים בתחום הפעילות של העסק שלכם, ולזכות במיתוג וחשיפה משמעותיים מאוד.

שיווק ופרסום באינטרנט בווידיאו – איך עושים את זה נכון?

בין אם בחרתם ליצור סרט תדמית, בין אם סרטון פרסומת, בין אם וידיאו שכולל טיפים שימושיים לקהל הרחב ובין אם המטרה היא סרטון שיהפוך לוויראלי – בכל מקרה כדאי ליצור אותו בעזרת משרד פרסום, שכן בכל דרך אחרת ייתכן שתיהנו מסרט מוצלח מבחינה ויזואלית ואשר הופק ברמה גבוהה, אולם כלל לא בטוח כי הוא יעביר את המסרים הרצויים מבחינתכם וימשוך אליכם את קהל היעד הרלוונטי.

בפרט יש להקדיש תשומת לב לסוגיות הבאות:

* מיהם האנשים שאתם מעוניינים להפוך ללקוחות שלכם?

* מה מחפשים אותם אנשים?

* מה ילהיב את קהל היעד הרלוונטי?

* מהו הערך המוסף של העסק שלכם ומה מבדל אותו מהמתחרים?

* איך העסק הספציפי שלכם יכול לשפר את מצבם של הלקוחות הפוטנציאליים?

* מה מניע את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לפעולה?

* מה עלול להרתיע אותם ולהוות חסם בפני יצירת קשר אתכם?

* איך מפוגגים את החששות של קהל היעד?

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

וכמובן ישנן עוד שאלות שחשוב למצוא להן תשובות לפני שמתחילים לצלם, ובכלל, בכל הקשור לשיווק ופרסום בווידיאו באינטרנט כדאי מאוד לאמץ את ההמלצה של חז"ל, "סוף מעשה במחשבה תחילה".

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר