מאמרים וכתבות

חשיבותו של יועץ שיווק באינטרנט

שוק התעסוקה משתנה כל הזמן, ובפרט עבר תמורות דרמטיות מאז כניסת האינטרנט לחיינו והפיכתו לחלק מהותי בהם. אחד המקצועות החדשים שהביא איתו השינוי הוא יועץ שיווק באינטרנט – איש מקצוע שתפקידו לסייע לעסקים לנצל את היתרונות הרבים של הרשת כדי למשוך לקוחות.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הכישורים הנדרשים מיועץ שיווק באינטרנט

יועץ שיווק באינטרנט חייב להיות בעל כישורים בשני התחומים גם יחד, כלומר להיות מצויד בכלים מתקדמים בתחום השיווק ובה בעת להיות בעל מומחיות בכל הקשור לאינטרנט.

מבחינת הידע בנוגע לאינטרנט, ישנה חשיבות רבה במיוחד למעודכנות מתמדת, שכן מדובר בתחום שמשתנה ללא הרף. יועץ השיווק חייב לעקוב כל העת למשל אחרי שינויים שונים באלגוריתם של גוגל, וזאת על מנת לא להיקלע למצב שבו פעולות שונות עליהן הוא ממליץ לשם קידום האתר יובילו דווקא לפגיעה בדירוג שלו ואפילו לעונשים משמעותיים מצד גוגל.

באופן דומה יועץ שיווק באינטרנט חייב להיות מעודכן לגבי המאפיינים הייחודיים של הרשתות החברתיות השונות, שהפכו גם הן אפיק פרסום, לדעת מי אפקטיבית יותר ומי פחות, ובפרט להתאים את השימוש ברשת זו או אחרת לעסק הספציפי.

דוגמה נוספת היא המגמה המובהקת שמאפיינת פרסום באינטרנט בשנים האחרונות: המעבר לסלולר. הנפח של הגלישה הסלולרית התעצם דרמטית מאז כניסתם של הסמארטפונים לחיינו (ובארץ תרמה לכך גם פתיחת שוק הסלולר לתחרות אמיתית, כך שעלות הגלישה דרך הטלפונים החכמים הוזלה במידה ניכרת), וגוגל אף היא הודיעה שמבחינתה אתרים שמותאמים היטב לגלישה שכזו ייהנו מציון גבוה יותר ובהתאם יזכו לחשיפה רבה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. בהתאם על כל איש מקצוע העוסק בייעוץ בתחום של שיווק באינטרנט לרכוש מיומנות גם בשיווק סלולרי על מנת לאפשר לעסקים עבורם הוא עובד להגיע לקהל היעד שלהם.

קסם הוויראליות

אחד היתרונות המשמעותיים של שיווק באינטרנט הוא הפוטנציאל הוויראלי שלו. בין אם מדובר בסטטוס בפייסבוק, בין אם בסרטון ביוטיוב ובין אם בדף כזה או אחר באתר, ישנם לא מעט מקרים שבהם התוכן מתפשט ברשת במהירות מסחררת מבלי שבעליו, כלומר בעל העסק, צריך להשקיע בכך משאבים – הקלות שבה ניתן לשתף תכנים בעלי ערך מבטיחה חשיפה עצומה לתוכן שכזה ובהתאם גם לעסק הרלוונטי, ויועץ שיווק מנוסה ויצירתי יכול לכוון את בעל העסק אל הדרך האידיאלית ליצירת תוכן כזה, שכאמור שווה זהב.

עוד חשוב להדגיש כי באופן כללי חשיבותו של תוכן איכותי, כלומר כזה המספק ערך אמיתי לגולשים, עולה כל הזמן, כך שיועץ שיווק באינטרנט חייב להיות גם בעל הבנה מעמיקה בתחום הזה וכן ביצירת חוויית משתמש משובחת, ולא רק בכלים שיווקיים.

חיבור בין האופליין לאונליין

באופן טבעי יועץ שיווק באינטרנט מתמקד בפעילות האינטרנטית של העסק, אבל מאחר שהפרדה מוחלטת בין פעילות זו לבין הפעילות מחוץ לאינטרנט היא בסופו של דבר מלאכותית, הרי שאנשי מקצוע טובים באמת אמונים גם על שיווק אופליין ולא רק שיווק אונליין.

במקרים מסוימים יגבש היועץ אסטרטגיה כוללת, ובמקרים אחרים יתמקד ביזום פעילויות שונות בעולם הפיזי על מנת שניתן יהיה להשתמש בהן כקרש קפיצה אפקטיבי לקידום בעולם הווירטואלי – אבל בכל מקרה עליו להיות בעל הבנה שיווקית מקפת כדי ליצור את החיבור המדויק והמעצים ביותר בין האופליין לאונליין.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

ניהול מוניטין

תחום אחר בו נדרשים שירותיו של יועץ שיווק באינטרנט הוא ניהול מוניטין (CRM) – יצירת תדמית רצויה לאדם ולא לעסק. האדם יכול להיות איש עסקים, פוליטיקאי, זמר, בעל מקצוע חופשי (עו"ד, רופא וכו'), ניהול מוניטין עשוי להידרש בעקבות משבר נקודתי או כחלק מפעילות יחצנית מקיפה, ובכל מקרה – לאור הביקוש הגובר לשירות זה – כל יועץ שיווק חייב להתמקצע גם בפן זה של השיווק באינטרנט

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר