מאמרים וכתבות

איך לבחור חברת מיתוג ופרסום לעסק שלך?

מיתוג ופרסום הם שני מרכיבים הכרחיים בשגרת הפעילות של כל עסק חפץ חיים. על-מנת שהן המיתוג והן הפרסום יהיו איכותיים ואפקטיביים חשוב לבחור בחוכמה חברת מיתוג ופרסום שתבצע את צמד המהלכים שכמובן כרוכים זה בזה על הצד הטוב ביותר.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מהו מיתוג ומהו פרסום?

מיתוג – בין אם של אדם פרטי ובין אם של עסק – הוא למעשה הבטחה. ההבטחה היא לאו דווקא למוצר או לשירות, אלא לאיכות ספציפית וייחודית. כך למשל המותג "מרצדס" הוא הבטחה ליוקרה קלאסית, המותג "גולן טלקום" הוא הבטחה שלא תהיו יותר פראיירים ואילו המותג "UP" של חברת אל-על הוא הבטחה למחיר אטרקטיבי במיוחד של טיסות לחו"ל.

אמנם המותגים המוכרים ביותר הם אלה הגדולים – למשל קוקה קולה, קופיקס, גינדי וכו' – אבל גם לעסקים בינוניים ואפילו קטנים כדאי מאוד למתג את עצמם, שכן מיתוג, כשהוא מבוצע באופן חכם ואפקטיבי כמובן, מושך אל העסק את קהל היעד הנכון ביותר עבורו ובסופו של דבר משפר גם את שורת הרווח.

מיתוג עסקי מדויק מבדל את העסק ממתחריו, הופך אותו לזכיר יותר בתודעה של הלקוחות הקיימים ועל כן משמר אותם טוב יותר, מבהיר ללקוחות פוטנציאליים מהו הערך שאותו יקבלו אם ירכשו מהעסק מוצרים או שירותים ובנוסף עוזר לבעלי העסק לנווט אותו באופן האופטימלי.

על מנת שההבטחה תיתפס כאמינה – שהרי להבטחה שלא מאמינים לה אין שום ערך – חשוב לשמור עליה לאורך זמן ולא לשנותה (וכמובן כדאי שתהיה לה אחיזה במציאות…)

פרסום, בשונה ממיתוג עסקים, עשוי להשתנות עם הזמן בהתאם לנסיבות. יחד עם זאת הפרסום חייב להיות מותאם למיתוג. כך לדוגמה פרסום של מותג שמשדר יוקרה ייראה מכובד גם כשעל הפרק מבצע מחירים (וכך למשל כדאי להימנע ממשפטים כמו "בעל הבית השתגע!!!!!!!" או פרסומות צעקניות).

יצירת מותג ושימורו

חברת מיתוג ופרסום רצינית חייבת להיות בעלת ניסיון הן ביצירת מותגים והן בשימורם – כשבאופן טבעי הקמפיינים הפרסומיים בשני המקרים שונים לגמרי.

בשלב יצירת מיתוג חברה, ישנה חשיבות רבה בעיקר למציאת המותג האופטימלי עבור העסק, כזה שגם יבדל אותו מהמתחרים וגם ימשוך לקוחות רבים ככל האפשר, כשכאמור להבטחה שטמונה במותג חייבת להיות אחיזה במציאות.

במסגרת שימור המותג עיקר המאמץ של חברת מיתוג עסקים קטנים איכותית מושקע במציאת הדרכים האפקטיביות ביותר לחזק את המותג – באילו אפיקים פרסומיים כדאי להשקיע, מהם המסרים האופטימליים, אילו מוצרים/שירותים כדאי להדגיש, האם כדאי למשל להציע מבצע אטרקטיבי, איך להציג מוצרים חדשים ועוד ועוד.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

חברת מיתוג ופרסום – חשיבותו של הניסיון

חשוב לדעת שלא כל משרד פרסום מיומן ביצירת מותגים עסקיים מנצחים, וגם להיפך – ישנן חברות המתמחות במיתוג אולם היכולות שלהן בכל הקשור לפרסום פחות טובות, כך שבסופו של דבר גם אם הן יודעות לתכנן מותגים איכותיים הן לא יצליחו להטמיע את המותג ולהעניק לעסק את כל התועלות הטמונות במותג.

מסיבה זו חשוב לבחור אך ורק חברת מיתוג ופרסום בעלת ניסיון הן בפרסום והן במיתוג וכמובן הצלחות מוכחות בתחום.

מרכיב חשוב נוסף בבחירה המושכלת של החברה שבידיה מפקידים את המיתוג ואת הפרסום הוא היכולות שלה לפעול באפיקים השונים של עולם הפרסום – למשל רשתות חברתיות (עבור עסקים שפרסום ברשתות החברתיות רלוונטי עבורם) וכו'.

דגש חשוב נוסף הוא ניסיון בעולם הדיגיטלי, הן במיתוג והן בפרסום. חשוב להדגיש שישנם הבדלים בין מיתוג ופרסום באינטרנט לבין מיתוג ופרסום אופליין, ומאחר שבימינו חלק גדול מהפעילות העסקית מתבצע דרך האינטרנט חשוב במיוחד הניסיון בדיגיטל.

חברת מיתוג ופרסום

איך גם אתם יכולים להצטרף לחגיגה?

בשנים האחרונות התחרות בין עסקים על לקוחות חדשים במרחב הדיגיטלי גדלה. תרשו לנו לתת לכם סקופ, זה לא הולך להיגמר בקרוב. אין מה לעשות, אנחנו חיים בעידן של מסכים. אבל היי, זה לא בהכרח דבר רע.

ואם כבר הספקתם להבין את המסר של המאמר, אתם יודעים שכדי שתוכלו להצטרף לשורות המלחמה ולנצח בה, אתם צריכים לבדל את הארגון שלכם – להעניק לו מיתוג ופרסום חדים וייחודיים.

אז… מה המתכון הנכון? זו שאלת השאלות. תראו, המרכיבים ידועים לכולם: מחקר מעמיק, הבנה של הערכים העומדים מאחורי העסק, תוכנית עסקית ברורה, חידוד השירותים והמוצרים שהחברה מציעה, הגדרת קהל היעד וכו'. אבל זה עדיין לא אומר שכל סוכנות דיגיטל תצליח להפיק עבורכם את אותו תוצר.

כל העניין הוא לשחק עם התבלינים הנסתרים – היצירתיות, החשיבה מחוץ לקופסה, ההקשבה, החדשנות, חומר הגלם האנושי. או במילים אחרות, זו פשוט עבודה למקצוענים.

אנחנו כבר מוכנים להכיר, ואתם? אז, נעים מאוד! כאן אקסקטיב מרקטינג, חברת מיתוג ופרסום שעזרה בעשור האחרון לארגונים שונים (חלקם מהמובילים במשק), למקסם את הפוטנציאל שלהם ולהגביר מכירות.

ביחד נוכל למצוא את הייחודיות של העסק שלכם, נמתג אותו בצורה שמדגישה את המהות שלו על הצד הטוב ביותר, נבנה תמהיל שיווקי מאוזן. כל זה על מנת לגרום לו לפרוח כמו שרק הוא יכול ויודע.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר